خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/30 - 09:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس‌زاده مشکینی با اشاره به آماده‌سازی سند همکاری میان ایران و روسیه:

موافقتنامه‌های طولانی‌مدت میان کشورها باعث ایجاد توازن در تجارت بین‌الملل می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است تنظیم سندهای همکاری طولانی‌مدت میان ایران و سایر کشورها باعث کاهش تأثیر یکجانبه‌گرایی آمریکا در سطح دنیا می‌شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به سند همکاری که قرار است میان ایران و روسیه به امضا برسد، گفت: تنظیم اسناد بلندمدت دوجانبه و چندجانبه میان کشورها در عرصه دیپلماسی و ارتباطات بین الملل یک موضوع مرسوم بوده و کشورها برای توسعه ارتباط نیازمند ثبات در این خصوص هستند لذا اسناد همکاری برای زمان های طولانی امضا می کنند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اصل پایداری ارتباط ایجاب می کند سندهای همکاری بلندمدت باشد، عنوان کرد: ایران به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه هم پیمانانی دارد که این موضوع به خودی خود، تولیدکننده قدرت خواهد شد.











محمود عباس زاده مشکینی


وی در ادامه قدرت آمریکا در دنیا را نیز به دلیل تعدد هم پیمانان دانست و افزود: جمهوری اسلامی نیز کشور کوچکی نیست که در اتفاقات دیگر هضم شود به خصوص که از لحاظ منابع انرژی جزء نخستین ها در دنیا بوده و تنها کشوری هستیم که در برابر یکجانبه گرایی آمریکا واکنش هایی نشان داده ایم که هیچ کشوری جرأت آن را نداشته است.



عباس زاده مشکینی ادامه داد: در متن اسناد همکاری، تعهدات موضوعی برای دو طرف تعیین می شود که البته اگر در قالب موافقتنامه باشد، در مجلس شورای اسلامی نیز بررسی شده و در نهایت به تصویب دو طرف از طریق رؤسای جمهور می رسد.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه انتقادها به توافق هایی که قرار است میان کشورها برقرار شود باید بر اساس تفکری کارشناسانه باشد، خاطرنشان کرد: کشورها تلاش دارند با این موافقتنامه ها و بر اساس ظرفیت ها، توازنی در سطح دنیا برای روابط خود برقرار کنند که البته باید به منافع دو طرف توجه شود همچنین جمهوری اسلامی تلاش دارد با کشورهای متعددی ارتباط اقتصادی داشته باشد و صرفا تخم مرغ های خود را در سبد چند کشور نیاندازد./



پایان پیام

  • کد خبر : 331741
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار